Jaka odzież rowerowa aby przejechać 100-200 km przyjemnie i wygodnie podczas wiosennego treningu? Tylko nie na cebulkę. 0
Jaka odzież rowerowa aby przejechać 100-200 km przyjemnie i wygodnie podczas wiosennego treningu?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaka odzież rowerowa aby przejechać 100-200 km przyjemnie i wygodnie podczas wiosennego treningu?

Zapewne nikt z Was nie lubi ubierać się na cebulkę. 

Dwie warstwy i tylko tyle. 

 

Odzież rowerowa na wiosnę Morecycling

 

Odpowiednia odzież kolarska.

Nie możesz myśleć na treningu o tym gdzie Ci zimno, bo zapomnisz czerpać radość z jazdy rowerem. Odpowiednia odzież kolarska to komplet ubrań rowerowych, które zapewnią Ci właściwe ciepło. Nie przegrzeją organizmu a zarazem nie pozwolą zmarznąć podczas jazdy rowerem. Dodatkowo zabezpieczą Cię przed zmianami pogodowymi. Nie zastanawiaj się jak bardzo zmarzniesz. Dobierz swoje ubranie optymalnie do warunków w jakich będziesz jechał na rowerze. Zapomnij o ubieraniu na „cebulkę”, przyczepki za sobą nie będziesz ciągnął, żeby zrzucać co 30 minut kolejną część stroju.

 

Wyciągnęliśmy poniższe wnioski, które pomogą Ci zaplanować odpowiedni komplet odzieży. 

Do testów wybraliśmy odzież kolarską z naszej kolekcji (może to być inna marka), trening kolarski to około 3-4 godziny.

 

1. Należy uwzględnić intensywność treningu, jego czas trwania oraz zróżnicowanie terenu.

2. Bardzo ważny jest osobisty minimalny próg komfortu termicznego. Są osoby, którym będzie ciepło a drugim zimno, przy tych samych temperaturach.

3. Są 3 kluczowe elementy stroju, które mają istotny wpływ na komfort podczas jazdy rowerem: bielizna termoaktywna, bluza rowerowa oraz ocieplacze na buty kolarskie. 

4. Dodatkowo należy uwzględnić siłę wiatru lub jazdę w terenie górskim, z długim zjazdami przy prędkościach powyżej 50 km/h. Wtedy sugerujemy pamietać również o kamizelce z membraną windzero. Najlepiej taką, która zmieści się w kieszonce bluzy kolarskiej.

5. Zapomnij o ubieraniu się na „cebulkę”, jest to nie praktyczny i nie komfortowy sposób na długi trening.  

 

Przykład skompletowania odzieży rowerowej na trening kolarski lub dłuższą wycieczkę.

Wczesna wiosna, 8-12 st. C, pochmurnie, wietrznie, godziny treningu popołudniowe, 3-4 godziny w zmiennym tempie.

 

Bielizna termoaktywna (w zależności krótki lub długi rękaw) - zapewnia idealne odprowadzanie wilgoci, przez co organizm nie przegrzewa się. Sucha skóra to gwarancja długiej, komfortowej jazdy.

Bluza kolarska - gwarantuje ciepło i przejmuje dalszy proces odprowadzania wilgoci na zewnątrz. Musi posiadać właściwości oddychające. Nie może być izolatorem, bo doprowadzi do przegrzania. Tutaj znajdziesz test naszej - bluzy z kolekcji Special

Ocieplacze na buty - bardzo ważne jest aby stopy zachowały odpowiednie ciepło podczas całego treningu. Same w sobie mają mało ruchu więc należy je dodatkowo chronić. Warto zadbać również o ciepłe kolarskie skarpety.

Kamizelka kolarska -  koniecznie z membraną, aby skutecznie blokowało zimne powietrze przy zjazdach lub silnym wietrze. Koniecznie używaj jej tylko wtedy kiedy jest to konieczne. W przeciwnym razie zablokujesz odprowadzanie wilgoci i organizm zacznie nabierać wilgoci. Do lepszej ochrony można ubrać kurtkę z membraną. Posiadamy w swojej kolekcji kamizelkę Comfort. Jest to połączenie membrany windzero z dzianiną odprowadzającą wilgoć. Daje możliwość jazdy bez konieczności ściągania. Poczytaj tutaj.

 

Całość naszego stroju warto poszerzyć np. o nogawki Thermo (w przypadku jazdy w krótkich spodenkach). Przy temperaturach 8-10 st. C cienka dzianina nie zagwarantuje ciepła podczas długiego trening. Należy również pamiętać o rękawiczkach, bufie i czapce.

My polecamy oczywiście odzież z naszej kolekcji, ale może to być również odzież innych firm. Należy zwrócić uwagę na oddychalność dzianin, wygodny krój, 4 kierunkową elastyczność materiałów.

Odzież rowerowa na wiosnę Morecycling 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl