Jakie spodenki rowerowe wybrać ? Istotne cechy dobrych bibsów. 0
Jakie spodenki rowerowe wybrać ? Istotne cechy dobrych bibsów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jakie spodenki rowerowe wybrać ? Istotne cechy dobrych bibsów.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie bibsów kolarskich.

Bibsy kolarskie męskie 

Wkładka w spodenkach kolarskich

To dla każdego kolarza rzecz najważniejsza. Nie każde wielkie marki kolarskie używają najlepszych wkładek do bibsów. Dla Nas od samego początku był to priorytet. Dlatego też, od pierwszej kolekcji wszywamy wkładki kolarskie od włoskiego producenta Dr. Pad w najwyższym modelu na dany sezon rowerowy. Gwarantuje to wysoki komfort podczas jazdy rowerem oraz zapewnia satysfakcję po zakończonym treningu. Jak każda profesjonalna wkładka, nasza również potrzebuje około 100-150 km przejechanych aby odpowiednio dopasowała się do kości kulszowych oraz sposobu poruszania się ciała podczas jazdy rowerem. 

Często odbieramy telefony z prośbą o wymianę wkładki w bibsach kolarskich na naszą, sprawdzoną i przetestowaną. 

Do wszystkich modeli spodenek kolarskich męskich i damskich z kolekcji MORE wszywamy najwyższy model wkładki Dr. Pad

 

wkładka kolarska dr pad 

 

Istnieje wiele technicznych powodów, dla których warto zaufać wkładce Doc 74 EVO

Oto 3 główne zalety Doc 74 EVO, których możesz nie znaleźć w żadnej innej wkładce kolarskiej.

 

1. Technologia cięcia. Jest to wciąż najlepsza technologia, która dominuje w branży padów od 20 lat. Mechaniczny proces 3D usuwający nadmiar piany, wygładzający krawędzie, zmiękczający wszystkie części podkładki, w których potrzebujesz miękkości i pozostawiający maksymalną ilość piany tam, gdzie potrzebujesz najwięcej wsparcia pod kości.

2. Tkanina z coccolo. Czy spotkałeś bardziej miękki i przyjemny dla skóry materiał na podkładce ?

To jedno z arcydzieł Dr. Pad, opracowane wspólnie z dostawcą tkanin i jest to najlepsza tkanina poliestrowa na podkładki, którą znajdziesz na rynku kolarskim.

Dodatkowo ma ultra-suchą obróbkę, która zapewnia wyjątkowe zarządzanie wilgocią podczas kilkugodzinnej jazdy rowerem.

3. Laminowanie pianki. Pianki Havin są już laminowane, nie ma konieczności używać kleju ani szwów do łączenia (mogłyby powodować dodatkowe otarcia, tak jak ma to miejsce w innych wkładkach), aby utrzymać piankę pod podkładką. Po prostu dodajemy tylną obudowę z ograniczoną ilością materiału, w którym otarcia mogłyby rozerwać podkładkę.

 

Płaski szew - najmocniejsze łączenie dzianiny w spodenkach

Bibsy kolarskie szyte tzw. płaskim szwem na specjalistycznych maszynach nie powodują otarć podczas dłuższej jazdy na szosie. Z naszych testów, kilkuletniego doświadczenia oraz opinii użytkowników w takich spodenkach można jeździć rowerem kilkanaście godzin. Bardzo dobrze technologia płaskiego szwu sprawdza się podczas jazdy szosą w kilkudniowych rajdach lub wycieczkach rowerowych.

Poza szelkami, wszystkie modele spodenek MORE zszywane są płaskim szwem.

 

 spodenki kolarskie z płaskim szwem

 

Dzianina kolarska

Dzianina to również bardzo istotny element całości. Dla przykładu opiszemy pokrótce jedno zdarzenie.

Wiosenny dzień. Idealny na kolarski trening. Już się ubierałem a tu nagle przeszła ulewa. Krótka ale intensywna. Szybko wyszło ponownie słońce. Odczekałem pół godziny i wyskoczyłem na szosę. Ulice już przeschły. Dojeżdżam do skrzyżowania, mam zielone światło do skrętu w prawo. Nie zauważyłem w cieniu wilgotnej jezdni, to był moment. Zaliczyłem ślizg około 5-6 metrów na pupie. Zatrzymałem się prawie na środku skrzyżowania. Na szczęście to była niedziela, ruch samochodowy w Siedlcach  o 14 jest znikomy. Zdarta skóra na prawej ręce i lekkie otarcie na prawym udzie. Struktura materiału moich bibsów praktycznie nie naruszona. Jazdę kontynuowałem. Spodenki mam do dziś.

Spodenki kolarskie szyjemy z włoskiej dzianiny Thunderbike Power® - mocna, wytrzymała na mechaniczne przetarcia, cztero kierunkowo rozciągliwa, bardzo dobrze opinająca ciało. Materiał przez nas stosowany jest czarny, niesublimowany. Co oznacza, że po naciągnięciu nie traci nasycenia koloru oraz nie robią się prześwity, w których widać skórę ciała. Dlatego też zdecydowaliśmy się szyć wszystkie nasze modele spodenek tylko i wyłącznie z czarnej dzianiny Thunderbike Power ®.

Wszystkie modele spodenek kolarskich z kolekcji MORE szyte są z dzianiny Thunderbike Power®.

 

Bibsy kolarskie Morecycling 

 

Wykończenie nogawek w spodenkach kolarskich

W nogawkach bibsów można zastosować kilka rozwiązań: taśma z nakrapianym silikonem od wewnątrz, cienka guma z silikonem, dzianina z punktowo nakładanym silikonem. Wybrana technologia powinna zapewnić, że nogawka będzie przez większą część treningu w stałym miejscu, bez podciągania się do góry uda.

Po wielu testach i próbach, do naszej kolekcji spodenek kolarskich wybraliśmy rozwiązanie z taśmą o szerokości około 55 mm z nakrapianym silikonem od wewnątrz. Po 4 latach stosowania takiej technologii uważamy to za najlepszy sposób utrzymania nogawki w stałym miejscu uda. Taśma bardzo dobrze trzyma się skóry bez jej podrażniania a jej wysoka elastyczność pozwala dopasować się do 99% kolarskich ud. 

We wszystkich modelach spodenek na rower z kolekcji MORE nogawki wykończone są biała lub czarną elastyczną taśmą z nakrapianym silikonem. 

 

 tasma z silikonem w nogawkach spodenek na rower

 

Podczas doboru spodenek warto również zwrócić uwagę na długość nogawki, tak aby była dostosowana do długości nogi oraz do naszych preferencji jazdy na szosie. Są kolarze, którzy lubią krótką nogawkę (damska część kolarstwa zdecydowanie) a są osoby, które wybierają przedłużoną nogawkę z jej końcem tuż nad kolanem.

 

Szelki kolarskie

Przy wyborze spodenek należy zwrócić uwagę na krój szelek, rodzaj dzianiny oraz sposób wykończenia. Są kolarze, którzy jeżdżą w tzw. potówkach i jest to rozwiązanie, które polecamy. Wtedy szelki nie mają styczności ze skórą i nie powodują dyskomfortu.

Jeżeli wybierzemy jazdę bez potówki to ważne jest aby wykończenie dzianiny było przyjemne dla skóry, a kilku godzinna jazda nie pozostawiała otarć. Szelki w naszych spodenkach wykańczamy na kilka sposobów. 

W modelu Classic mamy cienką i przewiewną dzianinę wykończoną delikatną lamówką na brzegach. Męskie spodenki kolarskie Special oraz damskie bibsy Light posiadają bardziej wycięty krój (w porównaniu z modelem Classic) delikatną mocno rozciągliwą dzianinę i również wykończone są miękką i przyjemną dla ciała lamówką. 

Bibsy kolarskie Comfort zostały zaprojektowane dla maksymalnego komfortu i posiadają uniwersalne rozwiązanie szelek. Wszyliśmy delikatną, elastyczną, białą gumę o szerokości 30 mm, która jest cięta laserowo i nie powoduje żadnych podrażnień w kontakcie ze skórą. Takie rozwiązanie w bibsach można stosować z koszulką termoaktywną lub bez. 

 

Bibsy kolarskie Special Morecycling 

 

Nici i przędza do odzieży kolarskiej

Trudno w to uwierzyć ale istotnym elementem decydującym o komforcie jazdy rowerem jest jakość nici i przędzy, z której uszyte są spodenki kolarskie. Łączenie części spodenek czy to szwem płaskim czy klasycznym odbywa się poprzez zszycie ich nićmi i przędzą. Oznacza to, że bezpośredni kontakt ze skórą mają również nici. Powinny być mocne, elastyczne i specjalnie skonstruowane do danego rodzaju tkanin. Wysoko gatunkowe nici tzw. dmuchane charakteryzują się również miękkością potrzebną przy dzianinach sportowych.

Cała odzież kolarska jest szyta w naszej pracowni specjalistycznymi nićmi i przędzą niemieckiej firmy Guteramnn. Szeroka paleta kolorów pozwala nam dobrać nici do każdej kolekcji oferowanej przez naszą markę MORE.

 

nici gutermann do szycia spodenek rowerowych 

 

 

Krótka specyfikacja spodenek z różnicami w poszczególnych modelach.

 

Spodenki kolarskie męskie MORE:

 

Model bib shorts Classic - najwyższy model wkładki Dr. Pad / płaski szew / czarna dzianina Thunderbike Power® / nogawka zakończona elastyczną taśmą z silikonem / szelki klasyczne wykończone delikatną lamówką / nici i przędza Gutermann

 

Model bib shorts Special - najwyższy model wkładki Dr. Pad / płaski szew / czarna dzianina Thunderbike Power® / nogawka zakończona elastyczną taśmą z silikonem / szelki wycięte z grubszej dzianiny typu Mesh, wykończone delikatną lamówką / nici i przędza Gutermann

 

Model bib shorts Comfort - najwyższy model wkładki Dr. Pad / płaski szew / czarna dzianina Thunderbike Power® / nogawka zakończona elastyczną taśmą z silikonem / szelki z białej gumy o szerokości 30 mm / nici i przędza Gutermann

 

Spodenki kolarskie damskie MORE:

Model bib shorts Special - najwyższy model wkładki Dr. Pad / płaski szew / czarna dzianina Thunderbike Power® / nogawka zakończona elastyczną taśmą z silikonem / szelki klasyczne wykończone delikatną lamówką / nici i przędza Gutermann

Model bib shorts Special Light - najwyższy model wkładki Dr. Pad / płaski szew / czarna dzianina Thunderbike Power® / nogawka zakończona elastyczną taśmą z silikonem / szelki wycięte z grubszej dzianiny typu Mesh, wykończone delikatną lamówką / nici i przędza Gutermann

 

Model short (bez szelek) - najwyższy model wkładki Dr. Pad / płaski szew / czarna dzianina Thunderbike Power® / nogawka zakończona elastyczną taśmą z silikonem / nici i przędza Gutermann / dodatkowo na pasie doszyta jest elastyczna taśma z silikonem aby lepiej utrzymywać spodenki w stałym miejscu

 

Bibsy kolarskie męskie morecycling

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl