Testujemy spodenki rowerowe Bib Short Special II

Zabraliśmy te spodenki na najpiękniejsze przełęcze Włoch. Koniec września to nie najlepsza pora aby stanąć na podjazdach Passo dello Stelvio czy też Passo Gavia. Ale jak się później okazało, trafiliśmy najlepiej jak można. Ostatni tydzień września pozostawił nam trochę letniego słońca a zarazem zima już pokazała swoje pazurki.

bibsy kolarskie Morecycling

Tego nam trzeba było. Rozmaite warunki pogodowe są najlepsze do testowania odzieży kolarskiej. Od 18 st. w słońcu do 0 st. i śniegu na przełęczach. Przy takich warunkach już coś można napisać o spodenkach na rower. Mieliśmy 7 dni aby przekonać się o ich właściwościach i opisać swoje doświadczenia.

Spodenki już od pierwszego dotyku robią wrażenie. Czarna, niesublimowana tkanina z eleganckim tłoczeniem o większej gramaturze daje przyjemne uczucie wyjątkowego materiału. Bardzo dobrze opina udo i sprawia wrażenie mocnego ucisku mięśni nóg. Krój spodenek sprawia, że leżą jak druga skóra. Wyglądają elegancko i stylowo. Nowa tkanina na szelkach również należy do nietuzinkowych w swojej kategorii. Idealnie uzupełnia całość i gwarantuje wysoki komfort podczas jazdy na rowerze.

W skrócie:

Jazda na podjeździe pod przełęcz Passo Stelvio przy temp. 10-18 st. C.

Bib Short Special II plus koszulka kolarska model Classic Black, potówka.

Spodenki zapewniły idealne warunki termiczne. Brak odczucia przegrzania lub nadmiaru wilgoci. Wkładka Dr. Pad sprawdzała się idealnie. Jazda raz na siodle raz na stójce 😉 i trochę gniecenia.

Zjazd ze Stelvio 3 st. C (na szczycie leżał śnieg), im niżej tym cieplej.

Trochę musieliśmy uzupełnić zestaw odzieży kolarskiej. Założyliśmy nogawki Thermorękawki Thermokamizelkę Gilet Special, długie rękawiczki, bufę Thermo Special.

Zjazd od samego szczytu odbywał się w komfortowych warunkach. Ciało nie zmarzło, utrzymując ciepło podczas 24 kilometrów zjazdu. Maksymalna prędkość była w granicach 80 km/h. Spodenki bardzo dobrze utrzymały ciepło w pasie uda – biodra. Nogawki zapewniły odpowiedni komfort na pozostałej części nóg.

Spodenki Bib Short Special II bardzo dobrze poradziły sobie również podczas 100 km tripu przez przełęcz Gavi i Mortirolo. Temp. początkowa około 3 st. C, później wyrównała się do około 12 st. C. Podczas zjazdów dodatkowo zakładaliśmy nogawki, ale już na prostych odcinkach (których jak na lekarstwo) i podjazdach jazda odbywała się tylko w spodenkach i koszulce kolarskiej.

bibsy kolarskie Morecycling

Spodenki dedykowane są na sezon jesienno – wiosenny. Polecamy je do jazdy już od 6-8 st. C do 12-15 st., ale sprawdzą się również przy wyższych temperaturach. Przy wietrznej pogodzie lub długich zjazdach warto dodatkowo założyć nogawki kolarskie (polecamy wersję Thermo z naszej kolekcji). Oczywiście należy uwzględnić również indywidualne preferencje wrażliwości na zimno.

Sylwetka modela na zdjęciach – wzrost 175 cm, waga +/- 70 kg – rozmiar M.